Jalan Berlubang

10 mei 2009... hari yang malang untuk aku kerana terlibat dalam kemalangan motorsikal. Kejadian berlaku ketika aku melalui jalan jalan Pudu untuk pergi Times Square untuk membeli-belah.. hancur musnah harapan aku nk cari kasut bola yang baru bagi menggantikan kasut aku yang dah koyak pada hari tu..

Ape yang membuatkan aku bengang bila melihat motorsikal yang amat aku sayangi ( Yamaha 125Z) terbaring hancur dibahagian sebelah kiri hanya disebabkan kegagalan aku mengelak "JALAN BERLUBANG"..... nasib baik aku hanya cedera ringan kat bahagian siku ngan lutut jer... Aku agak mesti lubang tu dah ade mangsa sebelum aku berdasarkan cakap seorang lalaki cina yang membantu aku.. kenapa masalah yang simple ni leh jadi kt kawasan yang dianggap termaju di Malaysia ni??




Dari ape yang aku perhatikan, lubang tu ade kesan diturap.. tapi kalau diturap tar yang berkualiti, takkan lah lubang tu akan terbentuk balik?? ataupun semasa lubang tu diturap, ade lori atau bas yang lenyek lubang tu smpi ianya terbentuk balik... macam2 benda yang aku pikirkan pasal lubang yang satu ni..

Ape2 sekalipun.. aku haraplah sangat pihak yang berkaitan memantau jalan2 yang ade kat seluruh malaysia ni, janganlah kita menambah stastistik kemalangan yang dah sedia tinggi kat negara yang kita sayangi ni. Aku takut disebabkan masalah2 mcm ni, hospital2 yang dah sedia ade kt negara kita ni tak mampu nak tangggung lagi bilangan pesakit2 akibat kemalangan jalanraya...

p/s : ape ape pun, aku terpakse tangguh kan dulu hajat nk beli kasut baru sebab duit tu aku kene guna untuk repair moto yang amat aku sayangi... salam....