Lidah Tidak Bertulang


Sekarang ni memacam isu yang terjadi di negara kita terutamanya hal-hal politik. Sekarang ni tengah hangat dengan kes nak saman Sultan Perak, relevan atau tidak? Fikirkanlah sendiri.. Sana sini perhimpunan, camne nak hidup dengan aman tanpa gangguan? Pentingkan matlamat sendiri atau pentingkan ketenteraman rakyat?
Apakah ingat kita " Lidah tidak bertulang" sebab pulut santan binasa sebab mulut badan binasa.... Sultan tunggak negara, agama dan Bangsa. Ketuanan Melayu, hak keistimewaan orang Melayu. Sosial kontrak rujuk kepada pengakuan Tan Siew Sin berkaitan nya. Kalau kita Bangsa Melayu tulin tidak menderhaka kepada Sultan kerana Sultan adalah pengawal atau penguasa di atas pindaan perlembagaan di atas hak keistemewaan orang Melayu kenapa kita perlu melatah atau membuat andaian yang bukan-bukan.

Masih nak kata orang lain Rasuah mereka sedar banyak kesilapan berlaku dalam pentadbiran bila mereka pindah dituduh rasuah. Apakah dosa, kalau kita tuduh tanpa bukti ingat mereka secara Positif untuk bela Bangsa. Kita Rujuk dulu, PKR ajak orang pindah nak bina Kerajaan Baru. Kalau jadi nak tuduh atau tidak sedangkan tawar menawar nak bagi jadi menteri dan timbalan menteri tapi takpa pasal mereka sokong dia kalau kerajaan itu salah ini salah. Apa nak buat? Kalau bagi kita jadi PM pun mereka akan kata kita pun sama sebab ada kuasa, ada pangkat tapi kalau kita miskin pun sama di hina. Oleh itu cari kehidupan jati diri...taat kepada Allah ,Taat kepada Rasul dan taat kepada Pemerintah.

YA ALLAH SELAMATKAN DYMM RAJA-RAJA MELAYU DAN PEMIMPIN-PEMIMPIN MELAYU YANG TAAT KEPADA DYMM RAJA-RAJA MELAYU DAN HAPUSKAN MEREKA YANG MENKHIANATI KEAMANAN NEGARA. AMIN.....

Sumber dari email..

Terima sahaja perubahan yang dilakukan.. tunggu lagi 5 tahun Pilihan Raya yang akan datang.. Masih ada masa untuk semua perancangan.. Kalau betul hala tuju sesebuah parti maka rakyat tidak akan ragu-ragu untuk memberikan sokongan tetapi kini sedia maklum sana sini berdepan dengan pelbagai masalah dan hal-hal seperti ini terjadi siapa pula yang akan mempercayainya selepas ini?

Nanti satu hari nanti kita akan jadi pemimpin pastikan kita tidak mempunyai keangkuhan. Tentang Pilihan Raya kita tak perlu buat Undian/Pilihan Raya baru kerana Majoriti Mudah lebih satu pun cukup untuk memerintah. Kalau nak meminda/mengubah dasar, kenalah menang 2/3 apa halnya nak buat pilihan raya baru? Bazir duit je... tunggu 5 tahun lagi dan buat pilihan pula kena hati-hati, jangan sampai pisang berbuah dua kali.

p/s: perkara-perkara camni mampu mengugat ketenteraman orang awam secara tidak langsung...

4 maklumbalas:

Jard The Great said...

tahu pasal kontrak sosial?? org cina mempersoalkan itu skang.. =p

bozzobattousai said...

pada bozzo, raja2 melayu sepatutnya bersikap neutral terhadap mana2 parti politik...ntah la...bozzo org perak tapi rasa cam malas nak join diorg bergaduh...

megat said...

terikasih lepak blog aku...........blog ko ni best jugak banyak info...........ada masa lepak blog aku lagi

nasazfrog... said...

sekarang punye zaman mcm2 lah... loteh acik... :)