Nak politik, politik juga tetapi akidah kena jaga


Apabila Nik Aziz berkata semalan iaitu anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin. Katanya, terdapat perbezaan antara Islam yang didakwah oleh Pas dan Islam yang diamalkan oleh umat Islam daripada kalangan anggota UMNO.

“Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga.
( Aku nak tanya PAS , Islam di dalam Pas boleh dibawa ke syurga ke ??sedangkan satu masjid pun tak dibina di Kelantan itu apa PAS buat ?? Apa PAS buat bila arak terus dijual di kawasan majority Islam di Selangor ?? Mana perginya kata-kata orang PAS mahu tutup kilang Carlsberg ?? )

Saya melihat pandangan Nik Aziz mengenai isu masuk syurga ini terus dimainkan oleh PAS d Prmtg Pasir . Jika dahulu mereka berkata UMNO Kafir kerana berkawan dengan MCA dan MIC , kini apa kurangya DAP berkawan dengan PAS. Mana perginya ayat sekerat yang dibacakan oleh Haji Hadi dulu untuk mengkafirkan orang UMNO ??

Malah Tan Sri Harussani juga menegaskan tiada nas dalam Al Quran sertai PAS dijanjikan masuk Syurga .

Tiada nas sertai Pas masuk syurga

PUTRAJAYA 17 Ogos - Tiada nas dalam al-Quran dan hadis mensyaratkan seorang itu perlu menjadi ahli sesebuah parti sebelum dijanjikan masuk syurga.

Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria menegaskan, syurga dijanjikan Allah hanya untuk mereka yang beriman dan bertakwa kepada-Nya.

''Syurga itu hak Allah, malah belum tentu lagi mereka yang sembahyang diterima (pahalanya) sebab kena tengok dulu sembahyangnya betul atau tidak.

''Apatah lagi jika ada dakwaan kata masuk parti ini baru dijanjikan syurga, itu lagi tidak betul, jangan kita mendahului Tuhan," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Kenyataan Nik Abdul Aziz itu dipercayai bermotif politik berikutan persaingan Pas dan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri Permatang Pasir 25 Ogos ini.

Kita jangan terkejut dengan pandangan Nik Aziz ini kerana beliau sanggup membuat apa saja untuk politik sehingga sanggup menghalalkan orang bukan Islam iaitu kafir untuk menghina Islam.Dahulu di Kelantan juga beliau pernah bercakap sebegini iaitu orang yang undi PAS sahaja akan masuk syurga . Ketika ini mereka PAS akan berdepan dengan UMNO dalam PRK Prmtg Pasir ,selepas hampir tumbang di Manik Urai ,PAS sedar demi mendapat undi dari kaum Cina berterusan , PAS cuba menjaga hati pengundi Cina walaupun agama Islam kita dihina cukup teruk oleh pemimpin DAP di Selangor dan PP. Kita harap pengundi di Permatang Pasir dapat berfikir semula kata-kata Nik Aziz ini.

0 maklumbalas: